Apskaita
Skelbiamas nuo 2025 m. sausio 31 d. įsigaliosiančių Tarptautinių vertinimo standartų vertimas į lietuvių kalbą
Audito, apskaitos, turto vertinimo ir nemokumo valdymo tarnybos informacija, 2024 09 04.
Darbas
Pakeistas Aktyvios darbo rinkos politikos priemonių taikymo tvarkos aprašas, patvirtintas Užimtumo tarnybos prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Užimtumo tarnyba) direktoriaus 2022 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-197 „Dėl Aktyvios darbo rinkos politikos priemonių taikymo tvarkos aprašo patvirtinimo“:
1. Pakeistas Aktyvios darbo rinkos politikos priemonių taikymo tvarkos aprašo 51 priedas (Klausimyno dėl atitikimo de minimis pagalbai gauti forma);
2. Pakeistas Aktyvios darbo rinkos politikos priemonių taikymo tvarkos aprašo 42 priedas (Paramos verslui kurti paraiškos kokybės vertinimo pagal nustatytus kriterijus forma).
Pakeitimai įsigalioja 2024 09 13.
Užimtumo tarnybos direktoriaus 2022 07 04 įsakymas Nr. V-197 su visais pakeitimais išdėstytas čia.
TAR, 2024 09 12, Identifikacinis kodas 2024-16022.
Valstybinė darbo inspekcija primena, kokių teisių gali tikėtis darbuotojas priklausomai nuo darbo sutarties rūšies
Valstybinės darbo inspekcijos informacija, 2024 09 09.
Valstybinė darbo inspekcija pataria į ką kreiptis, patyrus psichologinį smurtą ar priekabiavimą
Valstybinės darbo inspekcijos informacija, 2024 09 12.
Mokesčių administravimas
Pakeistas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. rugsėjo 2 d. nutarimas Nr. 1119 „Dėl Mokestinių ginčų komisijos prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės nuostatų patvirtinimo“ ir jis išdėstytas nauja redakcija
Nauja redakcija įsigalioja 2024 09 14.
Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 09 02 nutarimo Nr. 1119 nauja redakcija išdėstyta čia.
TAR, 2024 09 13, Identifikacinis kodas 2024-16158.
VMI informuoja dėl PVM sąskaitų faktūrų išrašymo, sąskaitų administravimo bendroje informacinėje sistemoje (SABIS)
Valstybinės mokesčių inspekcijos informacija, 2024 09 11.
Trumpieji VMI ir „Sodros“ bei Užimtumo tarnybos telefono numeriai 1882 ir 1883 veiks iki rugsėjo pabaigos
Pažymėtina, jog šiems numeriams yra taikomi padidinti pokalbio tarifai nei skambinant bet kuriuo kitu numeriu, todėl skambučiai į trumpuosius numerius klientams kainuoja kur kas daugiau.
Valstybinės mokesčių inspekcijos informacija, 2024 09 12.
Mokestis už aplinkos teršimą
Pakeistas Teršalų išmetimo į aplinkos orą apskaitos ir ataskaitų teikimo tvarkos aprašas, patvirtintas Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 1999 m. gruodžio 20 d. įsakymu Nr. 408 „Dėl Teršalų išmetimo į aplinkos orą apskaitos ir ataskaitų teikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“
Pakeitimai įsigalioja 2024 09 14.
TAR, 2024 09 13, Identifikacinis kodas 2024-16138.
Pakeistas Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2001 m. gruodžio 12 d. įsakymas Nr. 596 „Dėl Aplinkos oro kokybės vertinimo tvarkos aprašo patvirtinimo“
Pakeitimai įsigalioja 2024 10 01.
TAR, 2024 09 13, Identifikacinis kodas 2024-16170.
Valstybės tarnyba
Pakeisti Lietuvos Respublikos valstybės ir tarnybos paslapčių įstatymo 4 ir 7 straipsniai
1. Pakeista 4 straipsnio 5 dalis:
„4 straipsnis. Įslaptintos informacijos nuosavybės teisė, įslaptintos informacijos perdavimas užsienio valstybėms, Europos Sąjungai, tarptautinėms organizacijoms ar ūkio subjektams
...
5. Nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbioms įmonėms, ypatingos svarbos informacinės infrastruktūros valdytojams, aviacijos saugumo srityje veikiantiems subjektams, kuriems atliekant įstatymuose ar kituose norminiuose teisės aktuose nustatytas funkcijas būtina susipažinti su įslaptinta informacija, tokią informaciją naudoti, įslaptinta informacija perduodama nesudarant įslaptinto sandorio, tačiau šio įstatymo septintajame skirsnyje nustatyta tvarka įvertinus jų patikimumą ar atitiktį įslaptintos informacijos, žymimos slaptumo žyma „Riboto naudojimo“, apsaugos reikalavimams ir išdavus tiekėjo patikimumo pažymėjimą ar įslaptintos informacijos, žymimos slaptumo žyma „Riboto naudojimo“, apsaugos reikalavimų atitiktį patvirtinančią pažymą. Šioje dalyje nurodytiems subjektams taikomi šio įstatymo 33 straipsnio 9 dalies 1, 2, 3, 4, 7, 8 ir 9 punktuose nustatyti reikalavimai.”.
2. Pripažintas netekusiu galios 7 straipsnio 2 dalies 28 punktas:
„7 straipsnis. Įslaptinamos informacijos kategorijų sąrašas
...
3. Tarnybos paslaptį gali sudaryti:
...
28) detalūs duomenys apie ypatingos svarbos informacinę infrastruktūrą ir jos valdytojus;
...“.
Pakeitimai įsigalioja 2024 10 18.
Lietuvos Respublikos valstybės ir tarnybos paslapčių įstatymas su visais pakeitimais išdėstytas čia.
TAR, 2024 07 24, Identifikacinis kodas 2024-13546.
Viešieji pirkimai
Pakeisti Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 2, 17, 37, 47 ir 87 straipsniai
1. Pakeista 2 straipsnio 49 dalis:
„2 straipsnis. Pagrindinės šio įstatymo sąvokos
...
49. Kitos šiame įstatyme vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip apibrėžiamos Lietuvos Respublikos baudžiamajame kodekse, Pirkimų, atliekamų vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų, įstatyme, Lietuvos Respublikos visuomenės informavimo įstatyme, Lietuvos Respublikos finansinių priemonių rinkų įstatyme, Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatyme, Lietuvos Respublikos valstybės informacinių išteklių valdymo įstatyme, Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme, Lietuvos Respublikos nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių objektų apsaugos įstatyme, Lietuvos Respublikos konkurencijos įstatyme, Lietuvos Respublikos koncesijų įstatyme, Lietuvos Respublikos vidaus kontrolės ir vidaus audito įstatyme, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatyme, Lietuvos Respublikos juridinių asmenų nemokumo įstatyme, Lietuvos Respublikos žemės ūkio, maisto ūkio ir kaimo plėtros įstatyme, Lietuvos Respublikos atsiskaitymo už žemės ūkio produkciją įstatyme, Lietuvos Respublikos nesąžiningos prekybos praktikos žemės ūkio ir maisto produktų tiekimo grandinėje draudimo įstatyme, Lietuvos Respublikos kibernetinio saugumo įstatyme.“.
2. Pakeista 17 straipsnio 5 dalis:
„17 straipsnis. Pagrindiniai pirkimų principai
...
5. Perkančioji organizacija, veikianti gynybos srityje ar srityse, valdanti ypatingos svarbos informacinę infrastruktūrą, veikianti srityse, kurios laikomos nacionaliniam saugumui užtikrinti strategiškai svarbių ūkio sektorių dalimi, ar įrašyta į Saugiojo valstybinio duomenų perdavimo tinklo naudotojų sąrašą (toliau – Saugiojo tinklo naudotojų sąrašas) ar laikoma esminiu kibernetinio saugumo subjektu, nurodytu Kibernetinio saugumo įstatyme, (toliau – esminis subjektas), atlikdama su nacionaliniu saugumu susijusių prekių, paslaugų ar darbų pirkimus, įvertina visus galinčius kelti grėsmę nacionalinio saugumo interesams rizikos veiksnius ir sprendžia, ar šiuose pirkimuose gali dalyvauti tiekėjai, jų subtiekėjai ir ūkio subjektai, kurių pajėgumais remiamasi, kurie nėra registruoti (jeigu tiekėjas, jų subtiekėjas ar ūkio subjektas, kurio pajėgumais remiamasi, yra fizinis asmuo – nuolat gyvenantis ar turintis pilietybę) Europos Sąjungos valstybėje narėje, Šiaurės Atlanto sutarties organizacijos valstybėje narėje ar trečiojoje šalyje, pasirašiusioje šio straipsnio 4 dalyje nurodytus tarptautinius susitarimus.
...“.
3. Pakeista 37 straipsnio 8 dalis ir 9 dalies nuostata iki dvitaškio:
„37 straipsnis. Techninė specifikacija
...
8. Perkančioji organizacija, veikianti gynybos srityje ar srityse, valdanti ypatingos svarbos informacinę infrastruktūrą ar veikianti srityse, kurios laikomos nacionaliniam saugumui užtikrinti strategiškai svarbių ūkio sektorių dalimi, ar laikoma esminiu subjektu, rengdama su nacionaliniu saugumu susijusių pirkimų technines specifikacijas, reikalauja, kad tiekėjo siūlomos prekės (įskaitant jų gamintojus) (taip pat jų gamintojai), paslaugos ar darbai nekeltų grėsmės nacionaliniam saugumui. Perkančioji organizacija, veikianti gynybos srityje, sprendžia, ar tiekėjo siūlomos prekės (įskaitant jų gamintojus) (taip pat jų gamintojai), paslaugos ar darbai kelia grėsmę nacionaliniam saugumui, įvertinusi kompetentingų institucijų pateiktą informaciją. Perkančioji organizacija, veikianti srityse, kurios laikomos nacionaliniam saugumui užtikrinti strategiškai svarbių ūkio sektorių dalimi, ar valdanti ypatingos svarbos informacinę infrastruktūrą laikoma esminiu subjektu, kelia reikalavimą, kad tiekėjo siūlomos prekės (įskaitant jų gamintojus) (taip pat jų gamintojai), paslaugos ar darbai nekeltų grėsmės nacionaliniam saugumui, kai sandorio pagrindu susidarytų aplinkybės, nurodytos Nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių objektų apsaugos įstatymo 13 straipsnio 4 dalies 1 punkte. Perkančioji organizacija, veikianti srityse, kurios laikomos nacionaliniam saugumui užtikrinti strategiškai svarbių ūkio sektorių dalimi, ar valdanti ypatingos svarbos informacinę infrastruktūrą laikoma esminiu subjektu, laiko, kad tiekėjo siūlomos prekės (įskaitant jų gamintojus) (taip pat jų gamintojai), paslaugos ar darbai kelia grėsmę nacionaliniam saugumui, kai Lietuvos Respublikos Vyriausybė yra priėmusi sprendimą, patvirtinantį, kad ketinamas sudaryti sandoris neatitinka nacionalinio saugumo interesų vadovaujantis Nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių objektų apsaugos įstatymu.
9. Perkančioji organizacija, veikianti gynybos srityje ar srityse, valdanti ypatingos svarbos informacinę infrastruktūrą, veikianti srityse, kurios laikomos nacionaliniam saugumui užtikrinti strategiškai svarbių ūkio sektorių dalimi, ar įrašyta į Saugiojo tinklo naudotojų sąrašą ar laikoma esminiu subjektu, atlikdama pirkimus, kurių objektas apima šio įstatymo 92 straipsnio 13 dalyje numatytame sąraše nurodytų BVPŽ kodų prekes ar paslaugas, laiko, kad prekės ar paslaugos kelia grėsmę nacionaliniam saugumui, kai:
...“.
4. Pakeistos 47 straipsnio 8 ir 9 dalys:
„47 straipsnis. Tiekėjo kvalifikacijos tikrinimas
...
8. Perkančioji organizacija, veikianti gynybos srityje, atlikdama pirkimą, susijusį su nacionaliniu saugumu, laiko, kad tiekėjas turi interesų konfliktą, galintį neigiamai paveikti pirkimo sutarties vykdymą, jeigu ji turi kompetentingų institucijų informacijos, kad tiekėjas, jo subtiekėjai ar ūkio subjektai, kurių pajėgumais remiamasi, ar juos kontroliuojantys asmenys turi interesų, galinčių kelti grėsmę nacionaliniam saugumui. Perkančioji organizacija, veikianti srityse, kurios laikomos nacionaliniam saugumui užtikrinti strategiškai svarbių ūkio sektorių dalimi, ar valdanti ypatingos svarbos informacinę infrastruktūrą laikoma esminiu subjektu, kelia reikalavimą, kad tiekėjas negali kelti grėsmės nacionaliniam saugumui, kai sandorio pagrindu susidarytų aplinkybės, nurodytos Nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių objektų apsaugos įstatymo 13 straipsnio 4 dalies 1 punkte. Perkančioji organizacija, veikianti srityse, kurios laikomos nacionaliniam saugumui užtikrinti strategiškai svarbių ūkio sektorių dalimi, ar valdanti ypatingos svarbos informacinę infrastruktūrą laikoma esminiu subjektu, laiko, kad tiekėjas turi interesų konfliktą ir kad tai gali neigiamai paveikti pirkimo sutarties vykdymą, kai Lietuvos Respublikos Vyriausybė yra priėmusi sprendimą, patvirtinantį, kad ketinamas sudaryti sandoris neatitinka nacionalinio saugumo interesų vadovaujantis Nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių objektų apsaugos įstatymu.
9. Perkančioji organizacija, veikianti gynybos srityje ar srityse, valdanti ypatingos svarbos informacinę infrastruktūrą, veikianti srityse, kurios laikomos nacionaliniam saugumui užtikrinti strategiškai svarbių ūkio sektorių dalimi, ar įrašyta į Saugiojo tinklo naudotojų sąrašą ar laikoma esminiu subjektu, atlikdama pirkimus, kurių objektas apima šio įstatymo 92 straipsnio 13 dalyje numatytame sąraše nurodytų BVPŽ kodų prekes ar paslaugas, laiko, kad tiekėjas turi interesų, galinčių kelti grėsmę nacionaliniam saugumui, ir draudžia pirkime dalyvauti tiekėjams, jų subtiekėjams ar ūkio subjektams, kurių pajėgumais remiamasi, kurie patys ar juos kontroliuojantys asmenys yra registruoti (jeigu tiekėjas, jo subtiekėjas, ūkio subjektas, kurio pajėgumais remiamasi, ar kontroliuojantis asmuo yra fizinis asmuo – nuolat gyvenantis ar turintis pilietybę) šio įstatymo 92 straipsnio 14 dalyje numatytame sąraše nurodytose valstybėse ar teritorijose.
...“.
5. Pakeista 87 straipsnio 4 dalis:
„87 straipsnis. Pirkimo sutarties turinys
...
4. Perkančioji organizacija, veikianti srityse, kurios laikomos nacionaliniam saugumui užtikrinti strategiškai svarbių ūkio sektorių dalimi, ar valdanti ypatingos svarbos informacinę infrastruktūrą laikoma esminiu subjektu, nustato specialų pirkimo sutarties nutraukimo atvejį, pagal kurį sutartis būtų nutraukta, kai Lietuvos Respublikos Vyriausybė Nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių objektų apsaugos įstatymo nustatyta tvarka priima sprendimą, patvirtinantį, kad sutartis neatitinka nacionalinio saugumo interesų.
...“.
Pakeitimai įsigalioja 2024 10 18.
Iki šių pakeitimų įsigaliojimo dienos pradėtos pirkimų procedūros tęsiamos pagal iki šių pakeitimų įsigaliojimo dienos galiojusias Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo nuostatas.
Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymas su visais pakeitimais išdėstytas čia.
TAR, 2024 07 24, Identifikacinis kodas 2024-13544.
Pakeisti Lietuvos Respublikos pirkimų, atliekamų vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų, įstatymo 2, 29, 50 ir 95 straipsniai
1. Pakeista 2 straipsnio 28 dalis:
„2 straipsnis. Pagrindinės šio įstatymo sąvokos
...
28. Kitos šiame įstatyme vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip apibrėžiamos Viešųjų pirkimų įstatyme, Lietuvos Respublikos visuomenės informavimo įstatyme, Lietuvos Respublikos finansinių priemonių rinkų įstatyme, Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatyme, Lietuvos Respublikos pašto įstatyme, Lietuvos Respublikos šilumos ūkio įstatyme, Lietuvos Respublikos elektros energetikos įstatyme, Lietuvos Respublikos gamtinių dujų įstatyme, Lietuvos Respublikos geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo įstatyme, Lietuvos Respublikos valstybės informacinių išteklių valdymo įstatyme, Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme, Lietuvos Respublikos nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių objektų apsaugos įstatyme, Lietuvos Respublikos konkurencijos įstatyme, Lietuvos Respublikos vidaus kontrolės ir vidaus audito įstatyme, Lietuvos Respublikos koncesijų įstatyme, Lietuvos Respublikos kibernetinio saugumo įstatyme.“
2. Pakeista 29 straipsnio 5 dalis:
„29 straipsnis. Pagrindiniai pirkimų principai ir tikslai
...
5. Perkantysis subjektas, veikiantis gynybos srityje ar srityse, valdantis ypatingos svarbos informacinę infrastruktūrą, veikiantis srityse, kurios laikomos nacionaliniam saugumui užtikrinti strategiškai svarbių ūkio sektorių dalimi, ar įrašytas į Saugiojo valstybinio duomenų perdavimo tinklo naudotojų sąrašą (toliau – Saugiojo tinklo naudotojų sąrašas) ar laikomas esminiu kibernetinio saugumo subjektu, nurodytu Kibernetinio saugumo įstatyme, (toliau – esminis subjektas), atlikdamas su nacionaliniu saugumu susijusių prekių, paslaugų ar darbų pirkimus, įvertina visus galinčius kelti grėsmę nacionalinio saugumo interesams rizikos veiksnius ir sprendžia, ar šiuose pirkimuose gali dalyvauti tiekėjai, jų subtiekėjai ir ūkio subjektai, kurių pajėgumais remiamasi, kurie nėra registruoti (jeigu tiekėjas, jo subtiekėjas ar ūkio subjektas, kurio pajėgumais remiamasi, yra fizinis asmuo – nuolat gyvenantis ar turintis pilietybę) Europos Sąjungos valstybėje narėje, Šiaurės Atlanto sutarties organizacijos valstybėje narėje ar trečiojoje šalyje, pasirašiusioje šio straipsnio 4 dalyje nurodytus tarptautinius susitarimus.
...“.
3. Pakeista 50 straipsnio 8 dalis ir 9 dalies nuostat iki dvitaškio:
„50 straipsnis. Techninė specifikacija
...
8. Perkantysis subjektas, veikiantis gynybos srityje ar srityse, valdantis ypatingos svarbos informacinę infrastruktūrą, veikiantis srityse, kurios laikomos nacionaliniam saugumui užtikrinti strategiškai svarbių ūkio sektorių dalimi, ar laikomas esminiu subjektu, rengdamas su nacionaliniu saugumu susijusių pirkimų technines specifikacijas, reikalauja, kad tiekėjo siūlomos prekės (įskaitant jų gamintojus) (taip pat jų gamintojai), paslaugos ar darbai nekeltų grėsmės nacionaliniam saugumui. Perkantysis subjektas, veikiantis gynybos srityje, sprendžia, ar tiekėjo siūlomos prekės (įskaitant jų gamintojus) (taip pat jų gamintojai), paslaugos ar darbai kelia grėsmę nacionaliniam saugumui, įvertinęs kompetentingų institucijų pateiktą informaciją. Perkantysis subjektas, veikiantis srityse, kurios laikomos nacionaliniam saugumui užtikrinti strategiškai svarbių ūkio sektorių dalimi, ar valdantis ypatingos svarbos informacinę infrastruktūrą, kelia reikalavimą, ar laikomas esminiu subjektu, kelia reikalavimą, kad tiekėjo siūlomos prekės (įskaitant jų gamintojus) (taip pat jų gamintojai), paslaugos ar darbai nekeltų grėsmės nacionaliniam saugumui, kai sandorio pagrindu susidarytų aplinkybės, nurodytos Nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių objektų apsaugos įstatymo 13 straipsnio 4 dalies 1 punkte. Perkantysis subjektas, veikiantis srityse, kurios laikomos nacionaliniam saugumui užtikrinti strategiškai svarbių ūkio sektorių dalimi, valdantis ypatingos svarbos informacinę infrastruktūrą, ar laikomas esminiu subjektu, laiko, kad tiekėjo siūlomos prekės (įskaitant jų gamintojus) (taip pat jų gamintojai), paslaugos ar darbai kelia grėsmę nacionaliniam saugumui, kai Lietuvos Respublikos Vyriausybė yra priėmusi sprendimą, patvirtinantį, kad ketinamas sudaryti sandoris neatitinka nacionalinio saugumo interesų vadovaujantis Nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių objektų apsaugos įstatymu.
9. Perkantysis subjektas, veikiantis gynybos srityje ar srityse, valdantis ypatingos svarbos informacinę infrastruktūrą, veikiantis srityse, kurios laikomos nacionaliniam saugumui užtikrinti strategiškai svarbių ūkio sektorių dalimi, ar įrašytas į Saugiojo tinklo naudotojų sąrašą ar laikomas esminiu subjektu, atlikdamas pirkimus, kurių objektas apima Viešųjų pirkimų įstatymo 92 straipsnio 13 dalyje numatytame sąraše nurodytų BVPŽ kodų prekes ar paslaugas, laiko, kad prekės ar paslaugos kelia grėsmę nacionaliniam saugumui, kai:
...“.
4. Pakeista 95 straipsnio 3 dalis:
95 straipsnis. Pirkimo sutarties turinys
...
3. Perkantysis subjektas, veikiantis srityse, kurios laikomos nacionaliniam saugumui užtikrinti strategiškai svarbių ūkio sektorių dalimi, ar valdantis ypatingos svarbos informacinę infrastruktūrą, ar laikomas esminiu subjektu, nustato specialų pirkimo sutarties nutraukimo atvejį, pagal kurį sutartis būtų nutraukta, kai Lietuvos Respublikos Vyriausybė Nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių objektų apsaugos įstatymo nustatyta tvarka priima sprendimą, patvirtinantį, kad sutartis neatitinka nacionalinio saugumo interesų.
...“.
Pakeitimai įsigalioja 2024 10 18.
Iki šių pakeitimų įsigaliojimo dienos pradėtos pirkimų procedūros tęsiamos pagal iki šių pakeitimų įsigaliojimo dienos galiojusias Lietuvos Respublikos pirkimų, atliekamų vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų, įstatymo nuostatas.
TAR, 2024 07 24, Identifikacinis kodas 2024-13545.
Viešųjų pirkimų tarnyba iki lapkričio 30 d. pereis prie naujos Centrinės viešųjų pirkimų informacinės sistemos (CVP IS), kurios darbas užtikrins sklandesnį pirkimų procesą
Viešųjų pirkimų tarnybos informacija, 2024 09 13.
Kiti
Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministras nustatė 2024 m. susietosios pajamų paramos už pienines karves dydžius:
Pakopa Paramos dydis už pieninę karvę, Eur
1 196,14
2 252,24
3 280,28
4 210,07
TAR, 2024 09 09, Identifikacinis kodas 2024-15848.
Pakeistas LR administracinių nusižengimų kodeksas (toliau – Kodeksas)
1. Pakeistas Kodekso 242 straipsnio pavadinimas ir straipsnis papildytas 4 dalimi:
„242 straipsnis. Teršalų išmetimą į aplinkos orą reglamentuojančių teisės aktų pažeidimas. Savivaldybės institucijų priimtų aplinkos apsaugos normatyvų ir (ar) savivaldybės tarybos priimtų sprendimų apriboti arba uždrausti naudoti vienos ar daugiau rūšių kurą pažeidimas
1. Teršalų išmetimas į aplinkos orą pažeidžiant teisės aktuose nustatytus teršalų išmetimo į aplinkos orą aplinkos apsaugos normatyvus ar kitus teršalų išmetimo į aplinkos orą reikalavimus, kai pagal teisės aktus leidimas išmesti į aplinkos orą teršalus nereikalingas,
užtraukia baudą asmenims nuo šešiasdešimt iki trijų šimtų eurų ir juridinių asmenų vadovams ar kitiems atsakingiems asmenims – nuo vieno šimto septyniasdešimt iki vieno tūkstančio vieno šimto septyniasdešimt eurų.
2. Šio straipsnio 1 dalyje numatytas administracinis nusižengimas, padarytas pakartotinai,
užtraukia baudą asmenims nuo dviejų šimtų septyniasdešimt iki vieno tūkstančio dviejų šimtų eurų ir juridinių asmenų vadovams ar kitiems atsakingiems asmenims – nuo penkių šimtų iki trijų tūkstančių eurų.
3. Išmetamų į aplinkos orą teršalų apskaitos ir ataskaitų teikimo reikalavimų nevykdymas, išskyrus šio kodekso 236 straipsnyje nurodytas veikas,
užtraukia baudą asmenims nuo šešiasdešimt iki vieno šimto dvidešimt eurų ir juridinių asmenų vadovams ar kitiems atsakingiems asmenims – nuo vieno šimto dvidešimt iki trijų šimtų eurų.
4. Savivaldybės institucijų priimtų aplinkos apsaugos normatyvų ir (ar) savivaldybės tarybos priimtų sprendimų savivaldybės teritorijoje apriboti arba uždrausti naudoti vienos ar daugiau rūšių kurą pažeidimas
užtraukia įspėjimą arba baudą asmenims nuo šešiasdešimt iki trijų šimtų eurų ir baudą juridinių asmenų vadovams ar kitiems atsakingiems asmenims – nuo vieno šimto septyniasdešimt iki vieno tūkstančio vieno šimto septyniasdešimt eurų.“.
2. Pakeistas Kodekso 589 straipsnio 82 punktas:
„589 straipsnis. Administracinius nusižengimus tiriantys ir protokolus surašantys pareigūnai
Administracinių nusižengimų teiseną pradeda, administracinių nusižengimų tyrimą atlieka ir administracinių nusižengimų protokolus surašo, išskyrus šio kodekso 611 straipsnio 4 dalyje nustatytus atvejus, šių institucijų pareigūnai:
...
82) savivaldybių administracijų – dėl šio kodekso 45, 46, 48, 78, 114 straipsniuose, 144 straipsnio 1, 4, 5 dalyse, 148, 149, 150, 152, 153, 154, 155, 156, 166, 167, 168 straipsniuose, 205 straipsnio 7 dalyje, 223, 224 straipsniuose, 225 straipsnio 1 dalyje, 242 straipsnio 4 dalyje, 268 straipsnio 7, 8 dalyse, 281, 286, 290, 291, 292, 294, 295, 296, 297, 298, 319, 332 straipsniuose, 333 straipsnio 7 dalyje, 335, 336, 344, 346, 347, 348, 349, 350, 359, 360, 365, 366, 367, 368 straipsniuose, 369 straipsnio 1, 2, 3, 4 dalyse, 371, 414 straipsniuose, 417 straipsnio 2, 21 dalyse, 418, 419 straipsniuose, 426 straipsnio 4 dalyje, 431 straipsnyje, 434 straipsnio 2 dalyje, 439, 446, 447 straipsniuose, 448 straipsnio 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 dalyse, 449, 4491, 457, 459, 484, 4841, 485, 488, 491, 492, 497, 498, 499, 500, 501, 502, 503, 505, 5051, 507, 5071, 516, 5171, 5172, 5173, 5174, 518, 519, 526, 5261, 529, 530, 546, 549 straipsniuose numatytų administracinių nusižengimų;
...“.
Pakeitimai įsigalioja 2024 10 01.
LR administracinių nusižengimų kodeksas su visais pakeitimais išdėstytas čia.
TAR, 2024 05 30, Identifikacinis kodas 2024- 9703.
TAR, 2024 07 05, Identifikacinis kodas 2024-12637.
Kaip atpažinti nesąžiningus pardavėjus socialiniuose tinkluose – Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba ir Valstybine mokesčių inspekcija dalinasi atmintine pirkėjams
Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos informacija, 2024 09 12.
Savanoriams – daugiau galimybių gauti išlaidų kompensaciją
Įtvirtinama galimybė savanoriams gauti savanoriškos veiklos išlaidų apmokėjimą avansu, patvirtinta pavyzdinė išlaidų kompensavimo tvarka, savanoriai galės gauti dienpinigius.
Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos informacija, 2024 09 04.
Policija teikia rekomendacijas, kaip elgtis gavus grasinantį pranešimą
Vidaus reikalų ministerijos informacija, 2024 09 02.